Tunnin varaaminen

Ratsastustunti tulee varata viimeistään edellisenä päivänä klo 18.00 mennessä Annelta p. 0500552577. Jos en ehdi vastaamaan puhelimeen niin kannattaa laittaa tekstiviestiä tai sähköpostia.

Myös tunnin peruminen tai siirtäminen toiseen ajankohtaan olisi hyvä tehdä viimeistään edellisenä päivänä esim. tekstiviestillä.

Kiinnitätähän huomiota ratsastusharrastusta aloittaessasi, että sinulla on voimassa oleva tapaturmavakuutus.

Satunnaisratsastajat ja leiriläiset ovat vakuutettuja tallimme puolesta. Kun ratsastustunneilla käyminen on säännöllistä suosittelemme Green Card-jäsenyyttä, jos et ole jonkin ratsastusseuran jäsen. Tarkempia tietoja Green Card-jäsenyydestä Suomen ratsastajainliiton nettisivuilla; www.ratsastus.fi.

Tunnin maksaminen

Ratsastustunnin voi maksaa käteisellä tunnin alussa tai lopussa ratsastustunnin ohjaajalle.

Ratsastustunnin voi maksaa myös pankkitilille Uusimäen tila FI8254370420035935 ennen tuntia.

Säännöllisesti viikkotunneilla kävijät voivat maksaa tunnit myös viiden, kymmenen tai 20 kerran jaksoissa etukäteen.

Ratsatustunnille pukeutuminen

Et tarvitse hankkia mitään erityisiä varusteita aloittaessasi ratsastusharrastuksen. Tärkein varuste on ratsastuskypärä jonka voit lainata tallilta. Toinen tärkeä asia on kunnolliset tukevat jalkineet joissa on pieni kanta esim. kumisaappaat. Lisäksi tarvitset hansikkaat jotka eivät luista ohjista.

Muuten riittää asuste jossa on hyvä liikkua, ja riittävän lämmin, sään mukaan pukeutuminen.

Ratsastustunnit pidetään ulkokentällä, joten se myös tulisi huomioida pukeutumisessa.

Kiellettyjä asusteita ovat lepattavat huivit ja isot korut.