Toiminnan periaatteita.

• Ratsastus on taitolaji. Ratsastustaidon oppiminen vie aikaa. Ensimmäinen tavoite on oppia rento istunta, jossa ratsastaja voi käyttää paino-, ohjas- ja pohjeapujaan mahdollisimman tehokkaasti.
  • Ratsastaminen on joskus myös hankalaa ja selästä tipahtamisiakin joskus tapahtuu. Tunneilla on kuitenkin tarkoitus edetä ratsastajan taitojen mukaan asteittain, turhia riskinottoja välttäen. Kuhakoskentalli on Ratsastajainliiton jäsentalli, jossa säännöllisesti ratsastavan on mahdollista varmistaa vakuutusturvansa Green Cardin kautta. Green Cardiin kuuluu ratsastuksen urheiluvakuutus, joka on samanlainen kuin ratsastusseurajäsenyyteen kuuluva vakuutus. Vuodelle 2024 jäsenyyden hinta on 34 €.
  • Kannattaa iloita pienistäkin onnistumisista ja edistysaskeleista sekä oppia virheistä.
  • Kunnioita jokaista hevosta, jota pääset hoitamaan ja ratsastamaan, jokainen hevonen opettaa.
  • Kuuntele ja kunnioita ratsastuksenopettajaa. Kysy jos et ymmärrä ohjeita tai saamaasi palautetta.
  • Toivomme tallillemme kannustavan ilmapiirin, jossa on mukava harjoitella ja kehittyä.
  • Jokaisen on kuitenkin myös itse ponnisteltava oman edistymisensä eteen.
  • Ole rehellinen kertoessasi ratsastustaidoistasi tullessasi uudelle tallille, niin tunnin ohjaaja osaa suunnitella ratsastuskokemustasi vastaavan tunnin sinulle. Näin voimme osaltaan välttyä turhilta hevosen selästä tippumisilta. Ratsastaminen näyttää helpommalta kuin se oikeasti on.